MakalelerBir Psikoloğa Ne Zaman Başvurulmalı

Bir Psikoloğa Ne Zaman Başvurulmalı

Kişinin genel hayatını eskisi gibi işlevsel olarak sürdürmesine engel olabilecek herhangi bir durum psikoterapiye başvurmak için geçerli bir nedendir. Psikoterapi, çeşitli psikolojik rahatsızlıklar ve duygusal zorlukları tedavi etmek için kullanılır. Psikoterapinin amacı rahatsızlık veren belirtileri kontrol etmek veya ortadan kaldırmaktır. Mutsuzsanız, ilişkinizde sorunlar yaşıyorsanız veya potansiyelinizin altında bir hayat yaşadığınızı düşünüyorsanız psikoterapi sizin özfarkındalığınızı geliştirmenize ve hayatınızı geliştirmeniz için sarf ettiğiniz çabaya destek olabilir.
Eğer pterapiye başlama konusunda kararsızsanız, terapiye başlayıp başlamamanız veya hangi psikoterapi çeşidine başlamanız gerektiği konusunda bir değerlendirme yapması için ruh sağlığı uzmanına danışın.

Terapiste gitmenizi gerektirebilecek 10 işaret:

1. Anksiyetenizle başa çıkmak için madde kullanıyorsunuz.
  2. Yüksek derecede rahatsızlık hissediyorsunuz ve öfkelisiniz bunun sonucunda diğer kişilerle anlaşmakta zorluk çekiyorsunuz.
  3.  Sevilen kişiyi kaybetmek veya bir ilişkinin bitiminin ardından yas tutuyorsunuz.
  4. Fiziksel veya duygusal travmaya maruz kaldınız.
  5. Kontroldışı ağlama ve depresyonun diğer belirtilerine sahipsiniz.
  6. Yapmayı sevdiğiniz işleri yapmanızı engelleyecek kadar yoğun endişe halindesiniz.
  7. Doktorların semptomlarınızı açıklayamıyor veya herhangi bir tıbbi duruma bağlayamıyorsa.
  8. Kendi çabanızla içinde bulunduğunuz durumu atlatmak için “her şeyi” yaptıysanız ve aylar hatta yıllar boyunca çabalamanıza rağmen kendinizi aynı durumda bulduysanız.
  9. Ne yaparsanız yapın ruhsal tekdüzelikten kurtulamıyorsanız. Bu hiçbir şeyin sizi tatmin etmemesi durumudur. Bu duygunun neden kaynaklandığını araştırmak gerekir.
  10. Kendinizi kötü hissediyorsanız. Ciddi özsaygı ve kendine güven sorunları sizde ters etki bırakıyorsa. Terapi sevmediğiniz şeylerin belirlenmesinde ve sizin aksayan algılarınızı fark etmenizde yardımcı olacaktır. Olumlu öz-saygı duygusu gün içinde hissettiğiniz mutluluk duygusunu arttırabilir.

Psikolog Elif AY

Yorum ekle

Güvenlik kodu
Yenile